Friday 27 May 2011

Hi UiTM Segamat !

Junior Senior Junior Senior. Haha Super Junior. Kahkahh. Okay takde motif. Kau boleh gelakkan aku. Fine. Hehee. Okay bila cakap pasal senior junior nih motif aku macam something related to school maybe. Opsssssss! Aku dah jadi budak u ah. So korang dah jadi mahasiswa mahasiswi skang nih. Ibarat kata PM2(pemimpin mahasiswa) aku.

   Aku yakin kalau kau bukan orang terdekat dengan aku, kau pasti tak paham apa aku tengah membebel kan? Aku nih memang..... Cerita suka start tengah-tengah dulu. Baru aku cite yang depan. Kadang-kadang cite tak abeh. Standard Rahey lah wehhhh. Hahaha. Baik. Kita mulakan sekali lagi. ........... (teruskan usaha kalian untuk membaca yaaa.lefya)

 Seperti yang sesetengah anda tahu, saya Nur Farahaireen Binti Hisham nombor kad pengenalan 930709015156 telah ditawarkan ke UiTM Segamat , Perakaunan. Macam biasa. Akaun je yang aku mampu berdasarkan keputusan SPM aku yang tidak mampu membanggakan keluargaku yang telah banyak menabur masa, jasa, tenaga dan paling tidak dilupai,,, ringgit malaysia. Hmmm menyesal pasal keputusan SPM dah tak berguna. Nasi dah jadi bubur. Chicken rice dah jadi Famous Bowl. Tiba2 customer cancel. Grrrr . Okeh campur cikit cerita kerja. Rinduuuu <3 (maaplah. hp aku hilang. gambaq kita yg dapat CER 90% tuh tak dapat aku pamerkan. Baca blog aku macam kau baca buku reference untuk budak u. Bukan macam reference book sekolah menengah. Masih ada gambar. HAHAHAHAHA.

Tengokkkkkkk??? Cerita lain pulak menyemakkkk! Dasar sihhh. Okay bla. Sambung. So aku pon pergi lah. Kami sekeluarga bertolak dari Kedah pada khami malam, singgah sebentar di Pahang. Rumah tok. Hmmm. Then Sabtu pagi tuh bertolak lah ke Segamat. Mendaftar and all such things untuk orang yang masuk asrama. And okay. Kat u dah taksebut asrama but kolej kediaman. My block- Sempana Alam Buana. Okay read properly yaaa, its sempana not sempena or spanar. HAHA. Aku bagi tahu nih sebab aku mula2 baca, i read it as sempena while fazree read it as spanar. Nama glamour- SAB. ngehhhh.

MDS. Kau budak UiTM tak? Kalau ya, kau takyah baca ayat lepas nih,, kalau tak, kau wajib baca. Jangan sampai dah tengah2 kau scroll atas balik nak tahu MDS tuh apa. HAHA. Minggu Destini Siswa atau bahasa mudah nya adalah orientasi. Hmmm. Okay standard orientasi mana yang best(kecuali matrikulasi.Dorang cite lek jep). Macam kat Septechs dulu rasa orientasi macam hareee jep. Tapi tapiiii. Tuh time tengah diorientasikan je. Bila dah habis mula lah sedih sedih nangis nangis la kokonon. Wahhh! Tapi sebenarnya yang dikatakan tak best tuh sebab kena dok rushing ke hulu ke hilir bagai. Berpeluh2 duk terpacak bawah matahari macam cuaca konon nya mendung. Tapi ada baiknya. At least kau ni awaken from your dream. 5bulan kot hidup bersenang lenang. Paling payah pon terpaksa gi kerja jalan kaki sebab takde sape hantar -,- Namun ada baiknya. Sebab dari apa yang aku lihat, selalunya budak yang kena orientasi nih lebih lembut hatinya dah tabah di tempat terbabit. Selalunya lah sebab ada jugak orang hati keras bak batu malah lebih lagi. Mungkin aku juga. Aku ni manusia biasa. Kata dulang paku serpih. Hmmm.

21 Mei hingga 26 Mei. MDS. Time paling seronok adalah time sukaneka. Santai leh jerit leh lompat leh gedik &&& leh pakai seluarrrrr! Takde ah aku pakai pakaian berkain dan terpaksa menari-nari gaya pelari untuk ke PI(pusat islam) and Dewan makan. HAHA. Fineeee.  26 Mei uh kitorang nyanyi. Sekali dengan PM2. And bersinarlah Dewan Seri Temenggong dengan flashieflashhh dari handphone mahal kalian yang memberikan pose terbaik untuk gambar tercantik yang boleh diupload di FB. Ramai yang like. HAHA. Aku takde lah tayang flash. HP aku pon takdak aih flash2 nih. HP humble jeee -__________- aku blututtt jee. Nah amek tengok. Dua je ada untuk kalian mejamu mataaaa :D Lihat lah kamiiii



HANUM RAHEY SYESYE ELLY



Perde' pon ada tapi dia time nih dah balik ;'(




SEPTECHS DI SEGAMAT

Kelapa sawit tetap menerajui tempat belajar ku. Baik di Puncak Alam, Sepang juga Segamat. Kat Gombak dulu je takde kelapa sawit. KL nih tang mna ang nak tanam kelapa sawit? Kalau yang hiasan bleyh ahhh. HAHA. Okay, papahal aku mintak kamu orang doakan aku and member2 aku nih lah ;D kita sama sama bangsa melayu. Jangan bermusuhan sesama kita kerana yang menjadi asas kekuatan sesuatu bangsa itu adalah PERPADUAN. Bangsa Malaysia ! Love you all. Segala kekesaran, kekalutan, kekurangan dah kesilapan ku pohon maaf. Terima kasih. BYE <3





No comments: